Solmu Dry Lager - Sinebrychoff yhteistyöhön Solmu Brewery -panimon kanssa

Sinebrychoff ja Solmu Brewery -pienpanimo ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Ensimmäinen yhteinen olut, Solmu Dry Lager, tulee myyntiin elokuun lopussa kautta maan.

Yhdessä kehitetyt ja Sinebrychoffilla valmistetut oluet tulevat Sinebrychoffin valikoimaan ja jakeluun. Solmu Brewery jatkaa myös itsenäistä olutkehitystä ja valmistusta Sinebrychoffin kanssa kehitettyjen oluiden ohella.

”Olutkategoriassa kilpailu on kovaa. Olemme onnistuneet kehittämään laadukkaiden lagereiden valikoimaa jo pitkään mm. 1664- ja Brooklyn-oluilla ja viime vuosina omilla Karhu Kupari ja Karhu Platina -uutuuksillamme, jotka olivat viime vuosien suurimmat olutlanseeraukset Suomessa. Halusimme kehittää yhdessä Solmun kanssa parhaan mahdollisen lagerin, jolla on tarina ja historia niin isomman kuin pienemmänkin panimon matkassa. Solmusta tulee suuri suomalainen olutbrändi”, kertoo Sinebrychoffin olutkategorian markkinointijohtaja Niklas Rinne.

Tasalaatuista, laadukasta, nautittavaa

Solmu-panimo täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Panimon perustivat alunperin Juhani Salo, Niklas Andberg ja brittiläinen Paul Thacker, useamman polven panimoammattilainen Hullista, Englannista. Kolmikon katse suuntautui laadukkaisiin ale-oluisiin, joita voitaisiin valmistaa ravintoloille ja muille kumppaneille. Solmun oluita on nautittukin mm. Löyly- ja Teatteri-ravintoloissa Helsingissä. Juhani Salo on tällä hetkellä päävastuussa Solmun toiminnasta. Salo on ollut myös helsinkiläisten Ludvig ja Vinkkeli -ravintoloiden syntymisen takana ja toimii yhä niiden osaomistajana.

”Tasalaatuiset, helposti nautittavat laadukkaat oluet ovat olleet aina meidän juttumme. Nyt Solmun kymmenennen vuoden kohdalla on helppo aloittaa yhteistyö Sinebrychoffin kanssa, koska me jaamme saman tavoitteen oluen suhteen – tasalaatuista, maukasta, juotavaa, se on oluen ydin. Yhteistyö pienen panimon ja Suomen suurimman välillä on ollut ihmeellisen luontevaa ja helppoa”, Solmu Breweryn omistaja Juhani Salo kertoo.

”Ensimmäinen yhteinen lanseerauksemme Solmu Dry Lager on pitkälle käynyt olut, muihin lagereihimme kuten Karhuun ja KOFFiin verrattuna vähemmän makea. Solmu Dry Lagerissa on enemmän katkeroa ja kuivuutta – kyseessä on silti helposti nautittava laadukas lager”, kertoo Solmu-oluesta Sinebrychoffilla vastaava tuotepäällikkö Niko Järvimäki.

Solmu-brändin koti löytyy Helsingin Lauttasaaresta, jonne aukeaa panimoravintola syksyllä 2024.

Solmu Dry Lager 4,7% – uuden ajan olut

Solmu Dry Lager 4,7% on pitkälle käynyt tasapainoinen ja raikas olut, jossa on vähemmän makeutta. Kehitetty heille, jotka pitävät suomalaisista laadukkaista lageroluista.

Uutuusolut on kehitetty yhteistyössä Solmu Brewery -pienpanimon kanssa ja valmistettu Sinebrychoffin panimossa Keravalla.

”Solmu Dry Lager on tasapainoinen, raikas ja makuprofiililtaan perinteinen lager. Hiukan korkeampi katkeropitoisuus (23 EBU) tuo olueen rapsakkuutta”, kertoo Sinebrychoffin pääpanimomestari Heikki Vuokko.

Solmu Dry Lager on pakattu 0,5 litran tölkkiin. Saatavilla myös ravintoloiden hanavalikoimassa.

Uutuuden jakelu alkaa 26.8. kautta maan. Tuote soveltuu myös vegaaneille.

Solmu Dry Lager
Olut

Ainesosat: Vesi, OHRAMALLAS, OHRA, humala.

Ravintosisältö:
Energia per 100 ml:
159 Kj/38 kcal

Alkoholiprosentti: 4,7 til-%

kohtuullisesti.fi

Lisätietoja:

viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff, email: [email protected], tel: 040 830 7176
toimitusjohtaja Juhani Salo, Solmu Brewery, email: [email protected], tel: 050 444 2001

sinebrychoff.fi – LinkedIn: Sinebrychoff - Facebook & Instagram: Sinebrychoff1819 - kohtuullisesti.fi