Sinebrychoffin järjestyksessään 16. kestävän kehityksen raportti on julkaistu. Raportti paljastaa muun muassa, että Sinebrychoffin juomiin käytetyn veden määrä on vähentynyt yli 100 miljoonaa litraa vuositasolla noin kymmenessä vuodessa - tuotantolitrojen pysyessä suunnilleen samana.
Poimintoja vuoden 2024 kestävän kehityksen edistämisestä Sinebrychoffilla:
NOLLA Hiilijalanjälkeä
NOLLA ei-kestävää viljelyä
NOLLA pakkaushukkaa
NOLLA vesihukkaa
NOLLA vastuutonta juomista
NOLLA työtapaturmaa
Monimuotoisuus, yhdenvertaisuus ja osallisuus
Aktiivisesti osana yhteiskuntaa
”Vettä on helposti pidetty Suomessa itsestäänselvyytenä, mutta puhdas vesi on elämän elinehto ja sen säästämisestä ja tehokkaasta käytöstä on tullut myös täällä entistä tärkeämpää. Veden saatavuuden turvaaminen on tärkeää myös huoltovarmuuden kannalta Suomessa. Siksi meillekin on entistä tärkeämpää huolehtia vesitehokkuudestamme, ja olemme ylpeitä siitä, että suhteellinen vedenkulutuksemme on alan tehokkainta niin Suomessa kuin ulkomailla. Olennaisessa osassa kestävän kehityksen työtämme on sujuva yhteistyö niin sisäisesti kuin asiakkaidemme ja sidosryhmiemme kanssa”, sanoo ympäristökoordinaattori, ESG Champion Hanna Palomäki Sinebrychoffilta.
Emoyhtiömme Carlsberg-konserni raportoi vuodesta 2024 ensimmäistä kertaa EU:n yritysten kestävyysraportointidirektiivin (CSRD) ja vastaavien Euroopan kestävyysraportointistandardien (ESRS) mukaisesti. Tähän raporttiin, johon Sinebrychoffinkin tiedot sisältyvät, voi tutustua Carlsberg-konsernin verkkosivuilla carlsberggroup.com.
Yhdessä kohti NOLLAA ja edemmäs
Sinebrychoffin kestävän kehityksen tavoitteet ovat osa Carlsberg-konsernin kestävän kehityksen ohjelmaa Together Towards ZERO and Beyond (TTZAB), suomeksi Yhdessä kohti NOLLAA ja edemmäs.
Sinebrychoff on osana Carlsberg-konsernia liittynyt Science Based Targets -hankkeeseen kesäkuussa 2017. Yhdessä kohti NOLLAA ja edemmäs -tavoitteet ovat tieteeseen perustuvia tavoitteita.
Lue lisää kestävän kehityksen katsauksestamme verkkosivuillamme sinebrychoff.fi.
Lisätietoja: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff, p. 040 830 7176, email: [email protected]
1819 perustettu Sinebrychoff on osa Carlsberg-konsernia ja valmistaa oluita, siidereitä, long drink -juomia, virvoitusjuomia, vesiä sekä energiajuomia. Sen tuotesalkkuun kuuluvat mm. Karhu, KOFF, Carlsberg, 1664, Brooklyn Brewery, Battery Energy Drink, Monster Energy, Crowmoor sekä Somersby ja Coca-Colan yhtiön juomat, kuten Coca-Cola, Fanta, Bonaqua sekä Sprite. Henkilöstön monimuotoisuus, vuorovaikutus asiakkaiden ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa sekä vahvat tuotebrändit ovat kestävän kehityksen edistämisen lisäksi yhtiölle tärkeitä. Sinebrychoff valmistaa juomat 100 % uusiutuvalla energialla ja juomanvalmistus on hiilineutraalia. Alkoholin kohtuukäyttöä yhtiö edistää laajalla alkoholittomien oluiden valikoimalla. Käymme parempaan huomiseen.
sinebrychoff.fi - Facebook & Instagram: Sinebrychoff1819 – LinkedIn: Sinebrychoff - kohtuullisesti.fi