Sinebrychoffin harrastestipendit keravalaisille lapsille ja nuorille jaettu

Vuodesta 2009 Sinebrychoff on tukenut kotikaupunkinsa Keravan nuorten mahdollisuuksia harrastaa osana kestävän kehityksen ohjelmaansa. Tämän kevään harrastestipendit jaettiin 133 nuorelle, 35 000 euroa.

Tämä on kymmenes vuosi, jolloin Sinebrychoff jakaa stipendejä. Hakijoita oli 147, joista 133:lle myönnettiin stipendi. Keskimääräinen tukisumma oli noin 260 euroa ja kaikkiaan tukea jaettiin 35 000 euroa. Stipendien saajat valittiin yhteistyössä Keravan kaupungin kanssa, joka tekee hakijoista Sinebrychoffille esityksen. Stipendin myöntämisen perusteina olivat mm. lapsen ja perheen elämäntilanne ja taloudelliset resurssit.

Harrastestipendit on tarkoitettu 7 - 17-vuotiaille keravalaisille lapsille ja nuorille esimerkiksi musiikki-, taide- tai liikuntaharrastukseen. Stipendi on tarkoitettu ohjattuun harrastetoimintaan urheiluseurassa, kansalaisopistossa tai taiteen perusopetusta antavassa oppilaitoksessa, esimerkiksi musiikkiopistossa, sana- tai kuvataiteen oppilaitoksessa tai tanssiopistossa. Stipendi myönnetään vain osallistumis- tai lukukausimaksuun, ei välinehankintoihin.

”Haluamme osana kestävän kehityksen ohjelmaamme tukea Keravalla nuorten harrastustoimintaa. Harrastamisen kautta voimme vaikuttaa myös siihen, että alaikäiset eivät käytä alkoholia. Tämä on Sinebrychoffille tärkeää.  Uskomme, että ryhmätoiminta ja harrastukset antavat nuorille ystäviä sekä paljon positiivisia tunteita uuden oppimisesta ja onnistumisesta. Yhtiömme täyttää tänä vuonna 200 vuotta ja teemamme on Yhdessä parempi huominen. Siitä tässä kaikessa on kysymys, sanoo viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Marja-Liisa Weckström.

”Yritysten yhteiskuntavastuuta tarvitaan ja Sinebrychoff on hyvä esimerkki paikallisesta yhteistyöstä. Työttömyys, sairastuminen, yksinhuoltajuus tai erilaiset velkajärjestelyt ovat saattaneet heikentää perheen toimeentuloa. Stipendien avulla monen lapsen ja nuoren on mahdollista jatkaa harrastustaan tuttujen ohjaajien ja kavereidensa kanssa. Hakijoiden harrastukset vaihtelivat jalkapallosta cheerleadingiin”, kertoo Keravan liikuntapalvelujohtaja Eeva Saarinen.

Lisätietoja:

Viestintäjohtaja Marja-Liisa Weckström, puh. 040 727 6730, Sinebrychoff

Liikuntapalvelujohtaja Eeva Saarinen, puh. 040 318 2246, Keravan kaupunki

200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.

www.sinebrychoff.fi — facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 — YouTube: Sinebrychoff1819 — kohtuullisesti.fi