Muumi Metsämansikka nyt myös sokerittomana

Keväällä 2022 Sinebrychoffin valikoimaan tulee ensimmäinen sokeriton Muumi-maku – vanhimmasta ja suosituimmasta Muumi-virvoitusjuomasta.

Sinebrychoff on valmistanut Muumi-virvoitusjuomia vuodesta 1991. Kuluttajat ovat toivoneet sokeritonta vaihtoehtoa pitkään.

“Kuluttajapalveluumme on tullut viime vuosina paljon toiveita sokerittomasta Muumista – mikä seuraa muutenkin sokerittomien virvoitusjuomien kasvavaa trendiä. Aika sokerittomalla Muumille tuntui olevan nyt juuri oikea – kuluttajat haluavat vaihtoehtoja ja tätä ei Muumilla ole ollut aiemmin tarjota. Sokerittomien virvoitusjuomien määrä Suomessa lähenee jo puolta markkinasta*”, kertoo Muumi-juomien tuotepäällikkö Niko Järvimäki Sinebrychoffilta.

Sinebrychoff on Muumi-brändin virallinen lisenssinhaltija Suomessa virvoitusjuomakategoriassa. Muumi-virvoitusjuomien etiketeissä on useampi vaihtuva Muumi-hahmo, kuten Muumi-peikko, Muumi-mamma, Niiskuneiti, Haisuli, Nipsu ja Pikku Myy.

Muumi Metsämansikka on vanhin ja yhä suosituin kaikista Muumi-virvoitusjuomamauista. Isoon pulloon Muumi Metsämansikka tuli kuluttajien pitkäaikaisen toiveen mukaisesti keväällä 2019. Myös Muumi Metsämansikka Sokeriton on saatavilla 0,5 litran ja 1,5 litran kierrätysmuovipullossa.

Uutuus on jo jakelussa Keskon kaupoissa ja maaliskuussa 2022 kautta maan myös muissa päivittäistavarakaupoissa. Sinebrychoff valmistaa kaikki juomansa hiilineutraalisti uusiutuvalla energialla.

*ETL-myyntitilastot 2020

Muumi Metsämansikka Sokeriton
Metsämansikanmakuinen virvoitusjuoma. Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen.

Ainesosat: Vesi, hiilidioksidi, aromi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), väri (antosyaanit), makeutusaineet (asesulfaami K, aspartaami), säilöntäaine (kaliumsorbaatti).

Energia per 100 ml: 2 kj/0 kcal
Proteiini g/100 ml: 0 g
Hiilihydraatit g/100 ml: 0
Sokeri g/100 ml: 0