KOFF Long Drink Gin & Apple – omenanmakuinen lonkero

KOFF Long Drink tuo omenan suomalaisten suosikkijuomaan, lonkeroon. Omena on suosiostaan ja yleisyydestään huolimatta lonkeroissa ja muissa juomasekoituksissa harvinainen maku. KOFF Long Drink Gin & Apple on jo neljäs maku KOFF Long Drink -lonkeroperheessä.

KOFF Long Drink Gin & Apple on 100 % ginipohjainen lonkero, jonka alkoholiprosentti on 5,5 %. 2019 lanseerattu KOFF Long Drink on kasvattanut suosiotaan tasaisesti. 2020 elokuussa sitä on saatavilla jo tuhansista päivittäistavarakaupoista ja ravintoloista kautta maan. Ravintoloiden hanasaatavuus on myös kasvussa.

”Omenalonkeron pitää olla lonkeromainen ja maistua lonkerolta, ja olla samalla raikkaan omenaisen ’rapsakka’, tasapainossa makean ja happaman väliltä. Lonkeroissa omena on vielä harvinainen maku, vaikka omena on monessa muissa juomakategorioissa suosittu”, Sinebrychoffin lonkeroiden tuotepäällikkö Juha Saloranta kertoo.

Suurin osa lonkeron kuluttajista on kiinnostuneita aidosta ginistä valmistetuista uutuuksista. Heistä jopa 95 % on kiinnostunut erityisesti aidosta ginistä valmistetuista KOFF Long Drink -uutuuksista*. Uusien lonkeromakujen suosio onkin kasvussa perinteisen greippilonkeron rinnalla.**

KOFF Long Drink Gin & Apple tulee myyntiin 24.8. alkaen päivittäistavarakauppoihin ja ravintoloihin. Pakkauksina ovat 0,33 litran tölkki ja kuuden tölkin monipakkaus. Lonkerot valmistetaan Sinebrychoffilla Keravalla.

Kaikissa Sinebrychoffin myymissä alkoholituotteissa on linkki kohtuullisesta alkoholinkäytöstä kertovaan sivustoon kohtuullisesti.fi. Lisäksi juomissa on varoitusmerkintä, jossa muistutetaan, että autoilu ja alkoholi eivät sovi yhteen.

#TylsyyttäVastaan
kohtuullisesti.fi

* KOFF Long Drink Omena -kyselytutkimus - Cambri 3/2020
** Sinebrychoff Cambri 03/2020 Suomi (N=308)

KOFF Long Drink Gin & Apple

Long Drink

Ainesosat: Vesi, sokeri, gin, hiilidioksidi, happamuudensäätöaine sitruunahappo, stabilointiaine E414, luontaiset aromit, säilöntäaine kaliumsorbaatti, väri E150d

Alkoholi: 5,5 %

Ravintosisältö per 100 ml:

Energia: 247 kJ / 58 kcal
Rasva: 0 g
 - josta tyydyttynyttä: 0 g

Hiilihydraatit: 6,7 g
 - josta sokereita: 6,7 g
Proteiini: 0 g
Suola: 0 g

Lisätietoja, kuvat ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Timo Mikkola, Sinebrychoff,
puh: 040 8307176, email: [email protected]

200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
www.sinebrychoff.fifacebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 — YouTube: Sinebrychoff1819 — kohtuullisesti.fi