Karhun erikoisolutuutuus: Karhu Polaris IPA 4,5 %

Karhun erikoisoluiden valikoima on kasvanut raikkaalla uutuudella, Karhu Polaris IPA 4,5%.

Kylmän viileä uutuus raikastaa IPA-valikoimaa! Karhu Polaris IPA on arktisen raikas ja helposti juotava IPA, joka saa luonteensa Polaris-humalasta ja viileästä suuntuntumastaan

”Kuivahumaloinnin aromeissa korostuvat trooppiset hedelmät, yrtit ja minttu. Tämä tekee IPA-oluesta poikkeuksellisen raikkaan”, kertoo Sinebrychoffin pääpanimomestari Heikki Vuokko.

Uutuusoluen tölkin karhukuvan on luonut omaleimaisesta tyylistään ja eläinaiheisista kuvituksistaan tunnettu helsinkiläinen kuvittaja, kuosisuunnittelija ja graafinen suunnittelija Jenna Kunnas.

”Tavallisesti kuvitusteni aiheet nousevat suomalaisesta luonnosta, mutta tällä kertaa oli selvää, että Polaris IPAn etiketissä täytyy olla karhuista pohjoisin. Revontulten väriloiston valaisema jääkarhu nousee hyisestä merestä ja luo katseensa tähtitaivaalle. Kuva on samaan aikaan vahva ja herkän hauras, aivan kuten uhanalainen, maailman suurin karhulaji”, Jenna Kunnas kertoo.

”IPA eli India Pale Ale on yhä hyvin suosittu oluttyyli niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Karhu haluaa tarjota erikoisoluissaan monipuolisen IPA-oluiden makumaailman”, kertoo Karhu-oluiden tuotepäällikkö Elli Karppinen Sinebrychoffilta.

Karhu Polaris IPA on pakattu 0,5 litran tölkkiin ja sen jakelu on alkanut heinäkuussa kautta maan. Olut tulee erikoisolutperheen vakituiseen valikoimaan.

Karhun erikoisolutvalikoimassa ovat nyt:

1.       Karhu Juicy IPA 4,6 %

2.       Karhu Polaris IPA 4,5 %

3.       Karhu NEIPA 4,8 %

4.       Karhu Ruis IPA 5,3 %

5.       Karhu Laku Porter 5,5 %

Karhu Polaris IPA
Olut

Ainesosat: Vesi, OHRAMALLAS, OHRA, humala, luontainen aromi, hiiva.

Energia per 100 ml: 160 kj/38 kcal
Alkoholiprosentti: 4,5 til-%

Humalat: Polaris, Saazer, Mosaic, Citra
Mallas: Pilsner- ja karamellimallas