Sauna from Finland -verkosto ja Sinebrychoffin Karhu-olut ovat sopineet kolmivuotisen strategisen kumppanuussopimuksen. Olut on Suomen suosituin saunajuoma, ja Karhu suosituin saunaolut. Suomalainen sauna kiinnostaa vuonna 2019 enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
Sekä Sinebrychoff että Sauna from Finland viettävät juhlavuottaan 2019, Sinebrychoff täyttää 200 vuotta ja Sauna from Finland 10 vuotta. Sauna ja olut kuuluvat kiinteästi yhteen, jopa joka neljäs olut nautitaan saunan yhteydessä. Tämä tekee saunomisesta oluen tärkeimmän kulutustilanteen, mikä on ainutlaatuista maailmassa.
Sauna from Finland -verkoston ja Karhun yhteistyön tavoitteena edistää kokonaisvaltaisen saunaelämysajattelun edistämistä. Sauna from Finland on jo kymmenen vuoden ajan halunnut nostaa saunomiskokemuksen moniaistisuutta ja sen terveys- ja hyvinvointivaikutuksia kansainvälisesti. Verkostossa on yli 200 yritystä jotka omilla tuotteillaan ja palveluillaan luovat maailman parhaita saunaelämyksiä.
"Olutta voidaan käyttää lisäämään saunomisen aistikokemuksia monin eri tavoin. Yhteistyöllämme kehitämme uusia tuotteita ja palveluita jotka sopivat saunaelämykseen ja vauhdittamaan kaikkia aistejamme. Tarkoituksena on tehdä uusia innovaatioita sekä täysin uudenlaisia kampanjoita, jotka innostavat ihmisiä saunomaan. Meille on tärkeää saada valtakunnan ykkösbrändi vahvistamaan saunaelämyksen kokonaisuutta ja mukaan Sauna from Finland -verkostoon”, sanoo Carita Harju, toiminnanjohtaja Sauna from Finland ry:stä.
"Päätös yhteistyöstä Sauna from Finlandin kanssa oli meille erittäin helppo. Jaamme samat ajatukset saunomisesta osana suomalaista kulttuuria, jota myös Karhu edustaa. Lisäksi olut on merkittävä osa saunomista ja saunomiseen liittyviä rituaaleja. Kuluttajien mielestä Karhu on paras saunaolut, joten yhteys saunomiseen on Karhulle luonnollinen", kertoo Karhu-oluen tuotepäällikkö Nella Lämsä Sinebrychoffilta.
Sinebrychoff on kartoittanut suomalaisten saunojien lempioluita tutkimuksilla 2014 ja 2018, molemmissa Karhu oli selvästi suosituin saunaolut. Karhusta voi nauttia myös ilman alkoholia, Sinebrychoff lanseerasi maaliskuussa Karhun ensimmäisen alkoholittoman oluen.
Suomalainen sauna kiinnostaa vuonna 2019 enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja saunominen on yksi suomalaisuuden elävä kulttuuriperintö, jota halutaan vaalia. Opetus- ja kulttuuriministeriö nosti saunomisen Suomen ensimmäiseksi ehdokkaaksi Unescon kansainväliseen aineettoman kulttuuriperinnön luetteloon.
Saunominen on arjen luksusta, jota 90 % suomalaisista harrastaa kerran viikossa. Saunominen on muuttunut vuosien saatossa mutta sen perimmäinen tarkoitus on edelleen puhdistaa sekä mieli että keho, mutta ennen kaikkea rentouttaa. Saunominen on kokonaisvaltaista rentoutumista, joka alkaa jo ennen saunaa ja jatkuu pitkään saunan jälkeen. Rentoutuminen voi alkaa jo polttopuiden pilkkomisesta.
"Juhlavuoteen valmistautuva Sauna from Finland ry ja sen kasvava verkosto ovat tyytyväisiä arvostetun Karhu-brändin kanssa solmitusta strategiakumppanuudesta. Karhu on liikkeellä erinomaisella asenteella ja haluaa nostaa saunaa ja saunomista esiin monilla eri tavoin. Strateginen kumppanuus on osoitus saunaelämyksen kiinnostuksen kasvusta. Rentoutuminen ja viihtyminen saunassa ovat meille molemmille tärkeä asia. Jäsenyritystemme kanssa voimme kehittää tulevaisuudessa yhteisiä tekoja sauna-alan hyväksi. Karhu on todella tervetullut jäsen laajentuvaan saunaperheeseemme", sanoo Pekka Krook, Sauna from Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja.
Lähteet:
Sinebrychoff Brand Health Tracker Ipsos 2018 Suomi
Sinebrychoff Tarvetilannetutkimus Marketing Clinic 09/2018 Suomi
Sinebrychoff on-line -kyselytutkimus Surveypal 11/2018 Suomi
Lisätietoja:
Carita Harju, toiminnanjohtaja, Sauna from Finland
puh. 040 566 2481, [email protected]
Timo Mikkola, viestintäpäällikkö, Sinebrychoff
puh. 040 830 7176, [email protected]
Sauna from Finland -verkoston tavoitteena on luoda maailman paras suomalainen saunaelämys. Verkoston jäsenet vauhdittavat tätä tavoitetta omilla tuotteillaan, palveluillaan ja osaamisellaan. Kasvavassa verkostossa on jo 200 jäsenyritystä. www.saunafromfinland.fi
200-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.
sinebrychoff.fi — facebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — Instagram: Sinebrychoff1819 — YouTube: Sinebrychoff1819 — kohtuullisesti.fi