Carlsberg-säätiöt lahjoittavat 13,8 miljoonaa dollaria nopeuttaakseen hankkeita COVID-19:n voittamiseksi

Carlsberg-säätiö, New Carlsberg -säätiö ja Tuborg-säätiö ovat kohdistaneet apurahat tutkijoiden, taidemuseoiden ja kansalaisyhteiskunnan aktivoimiseksi ja tukemiseksi tieteellisissä, taloudellisissa ja inhimillisissä hankkeissa aikana, jolloin COVID-19-epidemia haastaa yhteiskunnan.

Kolme Carlsberg-perheen säätiötä pyrkivät helpottamaan maailmanlaajuisen COVID-19-epidemian tuomia haasteita. Näiden säätiöiden DNA:ssa on ottaa vastuuta, kun ihmiset ja yhteiskunta kohtaavat vakavia haasteita. Lahjoituksen suuruus on kaikkiaan 95 miljoonaa DKK eli noin 13,8 miljoonaa dollaria.

Carlsberg-säätiön puheenjohtaja, professori Flemming Besenbacher kommentoi:

“COVID-19 kehittyy nyt eksponentiaalisesti, ja siksi olemme tyytyväisiä, että olemme kyenneet nopeasti panemaan alulle maailman johtavien tutkijoiden välisen yhteistyön, jotta voimme olla mukana ratkaisemassa kohtaamiamme valtavia haasteita. Carlsbergin perustajat J.C. ja Carl Jacobsen ja Carlsbergin säätiö ovat menneinäkin aikoina auttaneet kriisissä olevia yhteisöjä, ja tarvitsemme nyt tiedettä enemmän kuin koskaan näiden ongelmien ratkaisemiseksi ja katsoaksemme kauas eteenpäin.”

Lisätietoja lahjoituksesta osoitteessa Carlsberg Foundation.

Yhteydenotot:

Director, International and Danish Media