Menu

Vapaa-ajalla käyn kuntosalilla ja lenkkeilen. Hyvien brändien parissa on kiva työskennellä. Oma suosikkini syksyn uutuuksista on Battery Refresh BCAA – sopii parhaiten ennen treeniä.

 

 

Utelias asenteeni noteerattiin. Silloin oivalsin  – ja olen yhä edelleen samaa mieltä – että tekemällä oppii parhaiten!

Sinebrychoff 200 vuotta - esittelyssä yksi meistä
Iida Hirvonen – tiiminvetäjä myyntipalvelussa

Urapolkuni Sinebrychoffilla

Vuonna 2014 Sinebrychoffilla oli käynnissä siirtyminen SAP-järjestelmään, ja kaikissa toiminnossa tarvittiin avuksi lisää käsipareja. Aloitin myyntipalvelussa palveluassistenttina keväällä 2014, jolloin restonomiopintoni olivat loppusuoralla.

Kun SAP-järjestelmä saatiin täysipainoiseen käyttöön, innostuin siitä suunnattomasti. Järjestelmä oli mielenkiintoinen ja mielestäni tosi looginen. Opettelin sen käyttöä lisää ja perehdyin tarkemmin laskutukseen. Aluksi laskutuksen prosesseissa oli paljon haasteita. Työtä riitti paljon niin asiakkaiden kyselyjen kuin laskujen korjaustenkin parissa. Projektin myötä laskutus siirtyi osaksi myyntipalvelua. Muistan elävästi, kuinka minua jännitti tehdä aivan uudenlaista hommaa. Kuitenkin oli todella palkitsevaa huomata, että sain asioita selvitettyä. Samalla opin lisää järjestelmän käytöstä. Minullahan ei ollut aiempaa kokemusta laskutuksesta, mutta oivalsin jo silloin – ja olen yhä edelleen sitä mieltä – että tekemällä oppii parhaiten!

Kokemusta myös muista yrityksistä

SAP-järjestelmän valmistumisen jälkeen päätin kokeilla jotain ihan muuta ja lähdin kahvilapäälliköksi PicNic-ravintoloihin. Sieltä sitten kahvitalo Oy Gustav Paulig Ab:n myynnin tukeen, josta palasin takaisin Sinebrychoffille syksyllä 2018.

Nykyiset tehtäväni

Toimin Myyntipalvelussa tiiminvetäjänä ja vastaan yhdessä osaavien ammattilaisten kanssa muun muassa laskutuksen ja EDI-tilausliikenteen monitoroinnista sekä kuluttajapalvelusta. EDI-tilausliikenteen monitoroinnissa tarkistamme, ettei yksikään tilaus jää virhetilaan, eikä kyseessä ole valikoimasta poistunut tuote ja voidaanko kuormansuunnittelu aloittaa jne. Tärkeintä on, että saamme tilaukset toimitettua asiakkaille sovittuun aikaan.

Iso osa työtäni on esimiestyön lisäksi järjestelmien kehittäminen. Jos huomaamme, että jokin laskuihin tai tilauksiin liittyvä uusi ominaisuus tarvitaan SAPiin, niin olen mukana niissä projekteissa ja testauksissa.

Parasta ja haastavinta omassa työssäni

Omassa tehtävässäni minua auttaa se, että en vastusta muutosta. Ja utelias asenteeni on hyväksi –vaikka aina kaikki ei menekään putkeen. Ratkaisu ongelmaan on aina löytynyt😊.

Ihan parasta työssäni on vuorovaikutus oman tiimini jäsenten kanssa. Arvostan heidän ammattitaitoaan yli kaiken. Esimiehenä ja melko tuoreena sinebrychoffilaisena minun on oltava utelias ja nöyrä, eikä missään tapauksessa kuvitella osaavani mitään täydellisesti. Upealta tuntuu myös silloin, kun saamme yhdessä tiimiläisteni kanssa johonkin vaikealta tuntuneeseen asiaan ratkaisun, jonka seurauksena prosessimme toimii entistä sujuvammin.

Kollegani ovat ihan parhaita

Myyntipalvelussa tiimimme koostuu monen eri aihealueen ammattilaisista. Porukassamme on todella kokeneita konkareita, mutta myös uusia ideoita lanseeraavia untuvikkoja. Koska työni liittyy asiakkaille lähetettäviin laskuihin, olen usein yhteistyössä kaikkien niiden toimintojen kanssa, jotka vaikuttavat laskun syntyyn muun muassa sopimushallintoon, myyntiedustajiin, taloushallinnon, logistiikan ja laitepalvelun asiantuntijoihin. Yhteistyökumppaneita minulla on eri osastoilta - se on mahtavaa. Heiltä voin aina oppia lisää!

Kansainvälisyys näkyy työssäni – englannin kieli rulettaa

Sinebrychoff on osa kansainvälistä panimokonserni Carlsbergia. Osallistun laskutuksen kehittämishankkeisiin. Pidämme skype-kokouksia viikoittain, ja osallistuja on kaikista konsernin yhtiöistä. Verkkokaupan asiakaspalvelu on ihan tätä päivää. Asiakkaamme haluavat tilata verkkokaupasta. Sitä kehitämme yhteistyössä tanskalaisten kanssa. Lisäksi IT-tukemme on Intiassa, joten asiat hoituvat englanniksi.

Sinebrychoff työpaikkana

Täällä on mukavaa ja rentoa – emme pingota turhista – olemme yhtä suurta perhettä. Niin tuttuja kuin tuntemattomia kollegoita ihan kaikista konsernin yhtiöistä on helppoa lähestyä. Mahtavinta on sujuva yhteistyö, niin ja apua saa aina. Minä jeesaan muita ja muut jeesaavat minua – todellista yhteishenkeä!

Yhtiömme tekee töitä paremman huomisen hyväksi - yhdessä kohti NOLLAA / Together Towards ZERO

Meille sinebrychoffilaisille parempi huominen merkitsee käytännön tekoja ilmaston ja puhtaiden vesien puolesta, vastuullista alkoholinkäyttöä sekä henkilöstömme hyvinvointia.

Itsekin kierrätän kaiken mahdollisen ja kuljen työmatkat junalla. Oman henkilöstömme aloitteesta testasimme myyntipalvelussa biojätteen erilliskeräystä kesällä 2019. Keräsimme viikoittain noin 7,5 kiloa biojätettä. Biojätteen keräyksestä koko Sinebrychoffilla päätetään tämän syksyn aikana.