Menu

Karhu murahtaa vesiturvallisuuden puolesta

Sinebrychoffin Karhu-olut ottaa kantaa kesällä vesiturvallisuuteen. Alkoholi ja vesillä oleminen eivät sovi yhteen. Karhun Facebook-sivusta on tullut jo oma mediansa, joka tavoittaa satojatuhansia suomalaisia viikoittain.

Juhannusviikolla Karhu otti jo kantaa Facebook-postauksellaan ”Karhu ei kellu, älä ota vesillä”, missä Karhu-tölkki oli joutunut veden varaan ja uponnut. Vaikka Karhu-brändin viestintä ja tyyli ovat olleet aina vähäeleisen ajatonta, vastuuviestintä otettiin hyvin vastaan: Vesiturvallisuutta koskeva kuva ja postaus tavoitti yli 520 000 suomalaista ja keräsi 15 000 tykkäystä sekä lähes 700 jakoa.

”Kyse ei ole kampanjasta, vaan vastuullisuus on jatkuvaa tekemistä. Karhu ei pidä meteliä, mutta suomalaiseen tapaan ottaa vahvasti kantaa – esimerkiksi tasa-arvoisen avioliittolain tai kohtuullisen juomisen puolesta – omalla tyylillään suoraan, mutta pilke silmäkulmassa”, sanoo Sinebrychoffin olutmarkkinoinnista vastaava Category Marketing Director Johan Jakobsson.

Torstaina 29.6. teemaa jatketaan ”Karhu viihtyy maalla, ei vesillä” –viestillä, jossa Karhu on pistänyt päälleen pelastusliivit ja pysyy rannalla.

Kyseiset postaukset ovat osa Sinebrychoffin kohtuullista alkoholinkäyttöä edistävää viestintää, joka sekin on osa suurempaa kokonaisuutta, koko Carlsberg-konsernin Together Towards Zero –hanketta. Siinä vastuuttoman alkoholinkäytön vähentämisen tavoitteina ovat mm. alkoholittomien oluiden saatavuuden lisääminen ja vastuuviestintä niin pakkauksissa kuin muussa viestinnässä.

”Carlsberg määritteli hiljattain tarkoituksensa, kattavan teeman, joka ohjaa tekemistämme. Se on Teemme tästä päivästä ja huomisesta paremman. Tarkoitus sisältää myös sen, että omalla tekemisellämme edistämme juomakulttuuria kohtuullisempaan suuntaan. Tähän suuntaan onneksi ollaankin selkeästi menossa, mistä kertovat mm. nuorten juomatavoista julkaistut tilastot”, sanoo Sinebrychoffin viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Marja-Liisa Weckström.

Sinebrychoffin pakkauksissa vastuuviestintä näkyy lisäksi Jos otat, et aja –logona, joka tulee asteittain kaikkiin yhtiön alkoholijuomiin. Lisäksi juomapakkauksissa ja muussa viestinnässä on jo pitkään ollut esillä kohtuullisesti.fi -osoite, joka vie Panimoliiton yhteiseen kohtuullista juomista edistävään sivustoon.

Together Towards ZEROsta löydät lisää tietoa
https://sinebrychoff.fi/vastuu/carlsbergin-vastuustrategia/kohti-nollaa/

Lisätietoa:
viestintäpäällikkö Timo Mikkola +358 40 830 7176 / timo.mikkola@sff.fi

197-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. sinebrychoff.fifacebook.com/Sinebrychoff1819 — Twitter: @Sinebrychoff — YouTube: Sinebrychoff1819 — www.kohtuullisesti.fi